Wervingscampagne #watdoejijover4minuten

13 januari 2022

Met de campagne #watdoejijover4minuten startte in IJsselland op 18 oktober de regionale werving voor brandweervrijwilligers. Zes weken lang konden belangstellenden zich aanmelden om vrijwilliger te worden bij één van de 26 deelnemende brandweerposten in IJsselland.

De wervingscampagne bleek een succes: ruim 90 mensen solliciteerden naar de functie van brandweervrijwilliger voor een brandweerpost bij hen in de buurt. Voorafgaand aan de informatieavonden waren er al 52 sollicitaties binnen, na afloop van deze avonden kwamen er dus nog eens ruim 40 binnen. Na de sollicitatie volgen onder andere een kennismakingsgesprek met de ploegleider, een selectiedag en een aanstellingskeuring. Na een goed resultaat kan de kandidaat starten met de opleiding Manschap.

#watdoejijover4minuten

De nieuwe wervingscampagne ‘wat doe jij over 4 minuten’ dankt zijn naam aan de gemiddelde aanrijtijd van vier minuten die veel posten hanteren. De campagne werd ontwikkeld om de veelzijdigheid van het brandweervak in beeld te brengen. In slechts een paar minuten tijd kan de dag van een brandweerman of -vrouw er ineens heel anders uitzien.

Het volledige artikel met onder andere de ‘kijkcijfers’ lees je in het winternummer van de Brandweerkrant.

Wervingscampagne #watdoejijover4minuten

13 januari 2022
Lees meer over Wervingscampagne #watdoejijover4minuten
Stel een vraag
Sluit stel een vraag box